Pierwszy wyjazd w 2022 roku

Niedziela, 27 marca 2022 | dodano: 18.04.2022

Pierwszy test w tym roku żeby sprawdzić czy pamiętam jeszcze jak się jeździ na rowerze.
Słabo , bardzo słabo.

Kategoria KRÓTKO WOKÓŁ DOMU

Duża pętla po puszczy Wkrzańskiej

Niedziela, 1 sierpnia 2021 | dodano: 01.08.2021

Radek namówił , Maniek się dołączył i pojechaliśmy.
Pilchowo, Police , Trzebież, Nowe Warpno, Dobieszczyn, Dobra, Głębokie, Pilchowo.
Miała być jazda dla samej jazdy i szło nieźle ale na 72 km. złapaliśmy kapcia po kilku kilometrach znowu i tylko dzięki Mańkowi dojechaliśmy do domu.
Opona z tyłu do wymiany. Moje kolano tez zaczęło w połowie drogi niedomagać i im dalej tym bardziej dokuczało . Chyba SKS.
Pogoda idealna do jazdy: nie za gorąco , troszeczkę deszczyku ale ciepło.
Kapcie to pikuś gorzej z kolanem.

Kategoria tandem, NiewidomiNaTandemach, Blended Scotch whisky

Do Starego Czarnowa

• Sprzęt tandem Radka
Niedziela, 18 lipca 2021 | dodano: 01.08.2021

Szczecin- Kołbacz- St, Czarnowo - Gryfino - przez Niemcy do Przecławia - Szczecin  .
Testowanie trasy do Wierzbowego Lasu. Sprawdzenie dróg rowerowych na trasie.

Kategoria tandem, Szczecin na rowerach, NiewidomiNaTandemach

W deszczu i z atrakcjami.

Niedziela, 16 maja 2021 | dodano: 16.05.2021

Następny weekend za nami.
Tym razem rekreacyjnie z możliwością testowania jazdy w deszczu , na dwa tandemy.
Co prawda prognoza mówiła ze będzie padać i ekipa "czołgu " była przygotowana ale drugi tandem niekoniecznie.
Kilometrów niewiele ale i tak poznaliśmy nowe szlaki.
Miało być więcej ale deszcz nie odpuszczał . Zlało nas równo.
Ekipa drugiego tandemu była zbyt mokra aby w pełni przejechać zaplanowana trasę więc skróciliśmy wycieczkę ze względów bezpieczeństwa nieprzygotowanych
I jeszcze na koniec zatrzymanie przez policję, bo Radek tak gonił do domu że ( mokre hamulce nie chciały działać ) musiałem ratować życie śmigając miedzy autami - dwukrotne przekroczenie prędkości , wyprzedzanie na trzeciego i te nieszczęsne przejechanie na czerwonym. NIECH W KOŃCU ZGŁOSI SIĘ JAKIŚ PILOT BO JA JUŻ ZA NIM NIE NADĄŻAM.
https://photo.bikestats.eu/photo/816047/w-deszczu-ale-pod-wiata https://photo.bikestats.eu/photo/816048/leje-jak-z-cebra https://photo.bikestats.eu/photo/816050/no-i-sie-doigralismy

Kategoria NiewidomiNaTandemach, Szczecin na rowerach, tandem

Na maraton

Niedziela, 9 maja 2021 | dodano: 09.05.2021

Jest już czwarty chętny do "Sztafety - Tandemem Dookoła Polski"  Radek .
W ramach testu i przygotowań do startu wyszedł pomysł aby czołgiem pojechać na V szosowy maraton dookoła jeziora Miedwie.
Do Stargardu samochodem stamtąd tandemem na start ( 8 km.)
Okazało się że nie będziemy jedynym tandemem . Pojadą dziewczyny z czołówki tandemów kobiecych, na prawdziwej tandemowej rakiecie .
No to mamy szansę na II miejsce w kategorii tandemów. Jak dojedziemy.
Czołg, tak jak na sztafetę, z pełnym obciążeniem. Dwie sakwy wypełnione po brzegi. Jedynie odpuściliśmy sobie namiot i śpiwory.   I tak wyglądaliśmy dziwnie w towarzystwie kolarzówek wyposażonych jedynie w bidony.
Ruszyliśmy ostro i szybko zwolnił nas dość silny w porywach wiatr.
Jedynym rowerem z którym byliśmy w stanie nawiązać walkę to handbike .
Ścigaliśmy go przez 10 km aż w końcu na długim podjeździe udało się go wyprzedzić . Ale na krótko . Na zjeździe tylko śmignął  i  i znowu go goniliśmy.
I tak było jeszcze trzy razy ale ostatni podjazd był tak wymagający że już do mety nie daliśmy się wyprzedzić.
Na mecie okazało się że drugi tandem nie dojechał do mety i niespodziewanie Radek zdobył pierwsze miejsce w kategorii tandemy.
Czas przejazdu to 02,50,03 i 38 miejsce w kategorii rowery inne. Dystans niecałe 60km.
Nie byliśmy ostatni.
I jeszcze tylko powrót tandemem do domu ( 42,5 km.) i dzień w którym czołg wraz załogą znalazł się na najwyższym podium dobiegł końca.

Kategoria NiewidomiNaTandemach, maratony, tandem

Trening do sztafety z Aleksandrą.

Poniedziałek, 3 maja 2021 | dodano: 03.05.2021

Ostatni dzień majówki .
Pogoda wg. zapowiedzi deszczowa ale na dziś zaplanowany jest przejazd treningowy z drugą uczestniczką sztafety dookoła Polski z Aleksandrą.
Tradycyjnie pod kontrolą naszego trenera personalnego Jewti. Wyjazd przy lekkim deszczu . Wszyscy w kurtkach przeciwdeszczowych więc damy radę .W tanowie spotykamy Dornfelda i zatrzymujemy się na pogawędkę. Jedziemy lasami Puszczy Wkrzańskiej, nie tylko asfaltami, sporo szutrów i piachów. Deszcz pada a moja super przeciwdeszczowa kurtka ......... przemaka. Cholera , taka niby porządna a przepuszcza wodę mimo że nie jedziemy w ulewie. Dopiero w trakcie postoju okazało się że kurtka całkiem dobra tylko Siwobrody nie doczytał " ubierać nieprzemakalną stroną na wierzch". Wycieczka udana (choć trochę mokra) dystans jak na tyle terenu całkiem przyzwoity 55 km. wiec powrót do domu na gorącą herbatę ciacho i rozmowy na temat przygotowań do sztafety. Gdy Lechu udziela porad Aleksandrze dzwonię do Trendixa żeby się pochwalić dzisiejszym wynikiem. Tandem jeszcze nie schowany więc jedziemy z Olą ....... odprowadzić Lecha do domu. I tak dzień zakończony wynikiem nie 55 a 72,5 km.

Kategoria NiewidomiNaTandemach, tandem

Treningowo , spacerowo.

Niedziela, 2 maja 2021 | dodano: 02.05.2021

Treningi w ramach przygotowania do Sztafety -tandemem dookoła Polski .
Wczoraj setka z Bernadettą - pierwsza w tym roku (dla nas obojga) . Tak więc pierwsza zawodniczka sztafety pokazała że nie boi się wyzwania.
Dziś miał by być dublet czyli następny wyjazd z Benią i następnym uczestnikiem sztafety z Mariuszem.
Mariusz dojechał ale na wycieczkę się nie wybrał bo zapowiadali opady a nie chciał ryzykować przeziębienia bo ma wyznaczony termin na szczepienia za kilka dni.
No to pogadaliśmy o przygotowaniach do wyprawy ,
Mariusz dosiadł i przymierzył się do tandemu a Lechu podał swoje sugestie dotyczące przygotowań do wyprawy: co zabrać czego nie brać jak się przygotować itd.
Po rozmowie przy kawie, Mariusz z córką która miała być pilotem drugiego tandemu wrócili do domu a Ja z Benią, w towarzystwie Lecha, ruszyliśmy w trasę .
Czasu dziś mieliśmy mniej do dyspozycji więc i trasa krótsza .
Mała pętla Wkrzańska ze zwiedzaniem Buku, kiermaszu w Dobrej i w Szczecinie plac Misia Wojtka.
Tempo niezłe , miejsca ciekawe tak wiec mile zaliczony dzień .
Jeszcze tylko odwieść autem Bernadettę na dworzec , odebrać z dworca następną uczestniczkę sztafety z którą trenujemy jutro.
No to czas spać bo jutro następny trening i test.

Kategoria KRÓTKO WOKÓŁ DOMU, NiewidomiNaTandemach, tandem

Pierwsza setka 2021

Sobota, 1 maja 2021 | dodano: 01.05.2021

W ramach przygotowania do życiowego projektu https://www.facebook.com/Sztafeta-Tandemem-Dookoła-Polski-2021--106735041269550 sprawdzenie jak będzie się jechać z pierwszą uczestniczką sztafety- Bernadettą.
Trasa-  tzw. duża pętla Wkrzańska. Pilchowo , Głębokie , Wołczkowo, Dobra, Buk, Stolec, Dobieszczyn, Nowe Warpno , Trzebież, Police ,Tanowo, Pilchowo.
Pogoda piękna; 11-13 stopni , słaby wiatr ,  piękne trasy głównie asfalt i mało innych użytkowników dróg.
Bajka .
Benia niestety zbyt się spięła na starcie i narzuciła takie tempo że ledwie nadganiałem za Nią pedałami.
Etap do Dobieszczyna to jakby mnie ktoś zmusił do maratonu : 28-35 km/h na liczniku w, porywach do 48. Obłęd.
Na szczęście od Nowego Warpna już spokojnie  18-24.
Ogólnie mega wyczyn , pierwsza setka w tym roku.
I tylko, oby starczyło Beni sił na cały etap wyprawy Pilchowo - Gdańsk. ( w domyśle obym był w stanie za nią nadążyć).
Bo przy jej Mocy, boję się że kiedyś mnie wyprzedzi jadac z tyłu na tandemie.

Kategoria dookoła...., NiewidomiNaTandemach, tandem

Trzeci wyjazd 2021,

Niedziela, 25 kwietnia 2021 | dodano: 25.04.2021

Wczoraj trening z Natalką , dzisiaj z Radkiem. Trenera Lecha dziś nie było.
Jedziemy tandemem szykowanym na wyprawę dookoła Polski.
Radek to niezły zawodnik. Niekoniecznie lubi zwiedzać ale lubi szybką i daleką jazdę.
Spróbuję dorównać jego wymaganiom.
Ruszamy ostro , nie ma litości. Drugi dzień z rzędu na rowerze ma Mi dać odpowiedź jak sobie radzi moje przedłużenie pleców dzień po dniu.
Ubrałem "pampersy".
Pilchowo , Głębokie, Wołczkowo, i do Buku.
Szybka jazda ( poza odcinkiem w lesie dookoła Głębokiego).
Dojazd do Buku gdzie przerwa na odebranie telefonów i ostra jazda chopkami wzdłuż granicy .
Góra dół i tak kilka razy - było super.
Wiatr się wzmaga wiec kombinuję jak zaszyć się w las aby uniknąć wiatru.
Nowe trasy Lecha i własne doświadczenie stymulują trasę po lasach, szutrami i zniszczonymi leśnymi asfaltami  .
Z dala od samochodów i tabunów ludzi którzy postanowili uciec od miasta i pandemii lecimy lasami krążąc jak najdalej od zgiełku.
Udało się , tak kombinowałem że sam się pogubiłem, ale dojechaliśmy lasami prawie do Trzebieży  i ponownie zagłębiliśmy się w lasy.
Zaliczyliśmy Nową Jasienicę , drogę pożarową 27  i przez Tanowo do Pilchowa.
Jedyne wnioski po tym wyjedzie to to że : moje przedłużenie pleców jednak daje radę , dla Radka jednak potrzeba porządny rower i porządnego pilota bo ma taki potencjał że powinien startować w maratonach i ultra ( choć twierdzi że go to nie interesuje) .
I najgorsze dla mnie to fakt że muszę jednak ostro wziąć się do roboty aby dorównać zawodniczkom i zawodnikom którzy ze mną jeżdżą.

Kategoria tandem, NiewidomiNaTandemach, dookoła....

Drugi wyjazd 2021 .

• Sprzęt Sparta - tandem Aleksandra
Sobota, 24 kwietnia 2021 | dodano: 25.04.2021

Wielki czas żeby trenować jak najwięcej bo to już tylko tylko miesiąc do startu dookoła Polski.
Tym razem zawodniczką która Mnie trenowała była Natalka. A trenerem głównym był Jewti.
Jazda tandemem typu holender z pięcioma biegami nie dawał szansy na wielkie osiągnięcia a i tak było wspaniale.
Najpierw poszukiwania w środku Puszczy Wkrzańskiej miejsc opisanych w książce Leszka Hermana " Sedinum" a później poznawanie nowych szlaków po puszczy.
Nowe trasy jak zwykle pokazywał nam Lechu. Niema to jak poznawanie nowych szlaków i miejsc. Dojechaliśmy do jednego z najlepszych w Polsce schronisk dla zwierząt w Dobrej. Ciekawe miejsce i fajna trasa.  Dziękuję Natalce jadącej na tylnym siodełku i wspierającej mnie w podjazdach i Lechowi za pokazanie nowych tras i miejsc.
Przedłużenie pleców wytrzymało , nogi też,  a doświadczenia z trasy i towarzystwo -  bezcenne.