Szczecińska Wrześniowa Masa Krytyczna czyli masa wrażeń

Piątek, 27 września 2013 | dodano: 27.09.2013

Oj się działo.
Nie na wszystkich masach jestem ale ta była wyjątkowa i musiałem być .
Nie miałem innego wyjścia.
Kilka miesięcy temu Rowerowy Szczecin postanowił włączyć się do akcji NiewidomiNaTandemach.
Ideę akcji poznałem już wcześniej z relacji kolegi który brał udział w takiej akcji w Dani kilka lat temu.
Jako że ideę znałem i jestem posiadaczem tandemu to bez żadnych kłopotów zgłosiłem akces do tego projektu.
Na dwa tygodnie przed masą przeprowadziliśmy pierwszą próbę jazdy z Aleksandrem ( osobą niedowidzącą ) który zgłosił się jako partner do wspólnej jazdy.
I nie wyszło nam to najlepiej.
Zawiodłem ja i .... tandem.
Aby przygotować się do masy i przyszłych wspólnych wycieczek ja poczytałem instruktarze dotyczące jazdy na tandemie a .... tandem przeszedł porządny serwis.
I nadszedł ten dzień.
Ja w pełni gotowy , tandem w pełni sprawny , więc w drogę.
Najpierw musimy dojechać na miejsce zbiórki. Spotykamy się z Aleksandrem na Głębokim i ruszamy Laskiem Arkońskim do centrum. Jazda lasem i parkiem to sam przyjemność , coraz lepiej się "zgrywamy" i jedzie się super. Największy problem to pokonywanie ulic . Tak mi się tylko wydawało . Im dalej tym lepiej się jechało. Z czasem u naszego boku pojawili się inni rowerzyści którzy też zmierzali na masę i wspólnie dojechaliśmy na miejsce. W dotarciu na miejsce zbiórki nie tylko rowerzyści nam pomagali ale też i ...... uprzejmi kierowcy którzy bez większych problemów przepuszczali nas na przejazdach rowerowych.
Im tez należą się ciepłe słowa podziękowania.
W końcu docieramy na miejsce zbiórki.

Plac Lotników zapełnia się rowerzystami.

Tandemów które biorą udział w akcji jest cztery sztuki.
Więc pozwolę sobie na prezentację .
Oto najładniejszy i jedyny w swoim rodzaju , czyli mój.

Tandem Yogiego , i jego dzisiejsi uzytkownicy

Następny tandem.

Czwarty tandem.

Rzut obiektywu na uczestników zebranych na placu.

Cały czas dojeżdżają następni. Spotkałem wśród zgromadzonych również przedstawicielkę Samej Ramy z Polic.

Jako że jednym z tematów dzisiejszej masy jest " elegancka masa " to i uczestnicy a zwłaszcza uczestniczki są niezwykle eleganckie.

Fotka na tle "patrona"

I atrakcja specjalna.

Kto ma Facebook ten może poznać więcej szczegółów CafeRower.
Oj warto .

To już nie tandem a "qwardem" i można przewieźć troje osób mających kłopoty ze wzrokiem

Po spektakularnym przejeździe pojazdu "Pana Kawki" rozpoczyna się konkurs zorganizowany przez organizatorów dzisiejszej masy.
Połączenie dwóch przewodnich tematów : Masa Elegancka i NiewidomiNaTandemach.

Prowadzącym konkurs jest , chyba najbardziej znana postać z Rowerowego Szczecina , czyli Yogi.

A oto i uczestnicy konkursu. Elegancja z jednej strony a z drugiej Ci którzy nie mogą jej .... zobaczyć.

Aby wygrać konkurs muszą ze sobą współpracować.

A konkurs polega na tym aby " eleganciki" trafiły swoimi nakryciami głowy na wystawione ręce swoich niedowidzących partnerów. Taki w swoim rodzaju " rzut beretem do celu".

Zwyciężył Aleksander i jego partnerka konkursowa Małgosia znana jako Rowerzystka .

Gratulacje.
A teraz już czas na przejazd Masy po ulicach Szczecina.
Na przodzie cztery tandemy a za nimi pozostali uczestnicy masy.
Całość w obstawie policji.
I tu słowa uznania dla organizatorów przejazdu za ciekawą i wygodną trasę oraz dla Szczecińskiej policji za profesjonalne i bezpieczne przeprowadzenie przejazdu.
Naprawdę fajna i sympatyczna impreza.
Kilka słów podziękowania również dla pozostałych uczestników przejazdu którzy w bezpiecznej odległości od tandemów przejeżdżali trasę i nie stwarzali zagrożenia dla nieco ociężałych i mało manewrowych tandemów.
Po zakończeniu masy , w miarę szybko ruszyliśmy w kierunku domu aby zdążyć na następna dzisiejszą rowerową atrakcję czyli
Pokaz slajdów z wypraw rowerowych .
Wyruszyliśmy w dwa tandemy i dwa rowery "solo". "Soliści " zabezpieczali nasz przejazd przez przejazdy dla rowerów i asekurowali jazdę po ulicach , a tandemy mogły urządzić sobie "wyścig" . Ja z Aleksandrem "przegraliśmy" odcinek do Głębokiego ale za to "wygraliśmy" odcinek z Głębokiego do Pilchowa. W Pilchowie pożegnaliśmy tandem Maćka i Andrzeja a sami zamieniliśmy tandem na samochód i pojechaliśmy do Starej Komendy na pokaz slajdów i relacji z wyprawy do granic II RP. I było ciekawie . Kto nie był niech żałuje.
I tak zakończył się ten niezwykły dzień.
A teraz czas pójść spać bo więcej czasu zajęło mi opisywanie dzisiejszych ( właściwie to już wczorajszych) wydarzeń niż .... samo jeżdżenie na rowerze.

Kategoria NiewidomiNaTandemach, KRÓTKO WOKÓŁ DOMU, Z Rowerowym Szczecinem

tunislawa
| 21:43 sobota, 28 września 2013 | linkuj fajna sprawa ! miłych wrażeń na jutrzejszej wyprawie ! :)
dornfeld
| 16:18 sobota, 28 września 2013 | linkuj Szacun !
siwobrody
| 15:31 sobota, 28 września 2013 | linkuj Gościu Andrzeju. Będę się chwalił bo to być może jedyna okazja w której nie daliśmy się Wam wyprzedzić.
A swoją drogą to Aleksander ma taką parę w nogach że gdyby nie mój strach przed szybką jazdą i ciągłe trzymanie .... zaciśniętych manetek hamulców to nikt by nas nie dogonił.
Do zobaczenia na trasie.
Gość | 10:39 sobota, 28 września 2013 | linkuj Dzięki za fajną relację i fotki z imprezy. Nie chwal się tak mocno, że nas prześcignęliście z Głębokiego do Pilichowa, cały czas siedzieliśmy Wam na tylnym kole, tylko wąska ścieżka i ciemności nie pozwoliły nam was zostawić w tyle ;) Do Polic dojechaliśmy w 1 godzinę i 10 minut. Niezapomniane wrażenie robiło rozgwieżdżone niebo w tunelu nad lasem a jednocześnie spadające z drzew krople rosy i intensywny zapach świeżych grzybów. Jazda z Maćkiem na tandemie to samo miodzio.
Dziękuje z relację i towarzystwo.
davidbaluch
| 06:54 sobota, 28 września 2013 | linkuj Jak zwykle ciekawie. A mnie choroba rozłożyła i tylko poczytać o rowerach mogę :o)
kiwi1000
| 03:47 sobota, 28 września 2013 | linkuj kolejny fajny wpis :) i widzę, że Was pogoda oszczędziła ;)
| 00:48 sobota, 28 września 2013 | linkuj Niestety Krzysiek nie mogę przyjechać w niedzielę bo zapomniałem że mam zlot CB Radio ale zamawiam u Ciebie lekcje jazdy na tandemie aby włączyć się do tej akcji :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa arzyl