Żuławy - czyli tam i z powrotem . Część pierwsza - TAM

Piątek, 28 września 2012 | dodano: 30.09.2012

Tu będzie opis jak dojechaliśmy do Tczewa i pierwszy dzień pobytu czyli piątek.
Zdjęcia też będą .
Tylko jeszcze nie wiem kiedy to zrobię.

Tak więc zgodnie z obietnicą zarywam noc i robię relację.
A zaczęło się to tak.
Dawno dawno temu , za górami , za lasami ........ oj chyba znowu przesadziłem.
Naprawdę to obyło się bez gór i nie było tak dawno temu.
Kilka miesięcy temu wstecz Jewti rzucił hasło - jedziemy na maraton "Żuławy Wkoło".
Tradycyjnie reklama imprezy odbyła się na forum Rowerowego Szczecina.
Na forum już nie raz były organizowane tego typu imprezy tak więc zainteresowanie wzrastało w miarę zbliżania się terminu maratonu.
On już na tej imprezie był a my już byliśmy za jego namową na "Kaszube runda" i dzięki temu wiedzieliśmy czego się spodziewać.
Tak więc odzew był duży i chętnych wielu na wyjazd.
Dość szybko lista chętnych się powiększała i Jewti zaczął organizować całą imprezę. Najpierw nastąpiły poszukiwania noclegu . Nie tylko On się w tym temacie udzielał ale ostatecznie to jego propozycja została przyjęta i tradycyjnie , kosztem własnego czasu , sprawę doprowadził do końca.
Ale i inni nie "zasypiali gruszek w popiele" i swoimi kanałami organizowali inne atrakcje na ten wyjazd.
Ja osobiście też się na tą imprezę nastawiłem i jeszcze "tradycyjnie" namówiłem na nią swojego przyjaciela Wojtka "Trendixa " ze Stargardu.
No więc piątek godz. 10,00 Wojtek zajeżdża do Pilchowa , pakuje mnie i mój rower do samochodu i w trójkę z jego synem ruszamy na Żuławy.

Żuławy Wkoło - dzień pierwszy .Dojazd do Tczewa. © siwobrody

Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 1 © siwobrody

Na początku droga była w miarę prosta
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 2 © siwobrody

później zrobiła się kręta
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 3 © siwobrody

W końcu , na przejeździe kolejowym się skończyła i czekaliśmy w kolejce na przejazd
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 4 © siwobrody

Okazało się że przetaczają wagony na których będą wracać do jednostek wojska które brały udział w manewrach "Anakonda 2012".
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 5 © siwobrody

I to jest dość ważna informacja nawiązująca do dalszych wydarzeń dzisiejszego dnia.
Ruszyliśmy dalej w drogę.
W międzyczasie doszły nas słuchy że tuż za nami podąża Jewti ze swoja silna załogą i lada moment nas dogonią.
I tak się stało.
Gdy my zatrzymaliśmy się na postój dogoniła nas ekipa Jewtiego.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 6 © siwobrody

My zostaliśmy na krótki posiłek oni ruszyli w dalszą drogę.
Po posiłku pojechaliśmy ich szlakiem.
Pogoda na chwile nas postraszyła deszczem
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 7 © siwobrody

A następnie Walcz przywitał nas ........... wielokilometrowym korkiem

Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 8 © siwobrody

O tym co kierowcy mówili o włodarzach Wałcza a w szczególności o lokalnej policji (która wcale nie miała zamiaru ułatwić kierowcom przejazdu) nie wspomnę bo większość tekstów była nie cenzuralna.
Po prawie dwóch godzinach minęliśmy Wałcz i ruszyliśmy dalej.
W pamięci pozostał mi chwila gdy wyjechaliśmy z Wałcza i na poboczy pojawiła się konstrukcja z napisem" Wałcz żegna i zaprasza ponownie".
Po przeczytaniu moje ręce zgięły się w gest Kozakiewicza i me usta wypowiedziały tekst którego nie przytoczę ze względu na cenzurę.
Jechaliśmy dalej.
I tu doznałem szoku bo
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 9 © siwobrody

Ostatni i jedyny raz w Szwecji byłem w ubiegłym stuleciu i na dodatek płynąłem tam promem , a tu pojawiłem się po raz drugi i to lądem
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 10 © siwobrody

no to zwiedziliśmy Szwecję
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 11 © siwobrody

i jedziemy dalej.
Widać jesień i zmieniająca się barwę drzew
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 12 © siwobrody

Wg. informacji od ekipy Jewtiego zaraz ponowie się spotkamy albowiem tuż przed nami jest zajazd z wieloma atrakcjami na którym się zatrzymali.
I my też tam zaglądamy.
Było warto.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 13 © siwobrody

Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 14 © siwobrody

Piękny wystój lokalu , małe ZOO wokół parkingu , dobre jedzenie .
To miejsce trzeba zapamiętać na przyszłość.
Ale czas ruszać do celu.
Dalej jedziemy już razem , z przodu "jednostka specjalna" czyli ekipa Jewtiego
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 15 © siwobrody

Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 16 © siwobrody

i z tyłu "specjalna jednostka specjalna "czyli my.
Tak z głupia frant zrobiłem dość dziwne zdjęcie na którym występuje znana gwiazda Szczecińskiego rowerowego światka czyli Baśka "Rudzielec" ale nie do końca rozumiem o co chodzi w tym "spocie" .
Czyżby obawiała się o swoją siedzibę w toku walki miedzy jej wielbicielami
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 17 © siwobrody

Jedziemy dalej . Już wiadomo że dzień chyli się ku końcowi i nasze plany zwiedzania ciekawych miejsc po drodze , dzięki " zwiedzaniu Wałcza" , spaliły na panewce.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 18 © siwobrody

Nie będzie zwiedzania zamku Gniew.
Gniew jest w nas a my jedziemy prosto do Tczewa.
I dojechaliśmy.
Ciemno wszędzie , głucho wszędzie , co to będzie
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 19 © siwobrody

jak to , "co to będzie".
Będzie impreza.
Po pobraniu " ekwipunku uczestników maratonu" ruszamy do miejsca noclegu i zaczynamy imprezę.
W motelu.
Mój przyjaciel Trendix.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 20 © siwobrody

Jego syn " "Młody"
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 21 © siwobrody

I ja.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 22 © siwobrody

A na dole wśród pań i rowerów - balanga.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 23 © siwobrody

Jewti zaprasza panie do tańca
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 24 © siwobrody

Widok na charakterystyczną stadninę Foxów
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 25 © siwobrody

I rozpoczynamy imprezę przy kolacji.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 26 © siwobrody

W tym miejscu Janusz opowiada swoją historię.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 27 © siwobrody

Jako jedyny , w swoim rodzaju , nie tylko ze przyjechał na maraton ze Szczecina rowerem to jeszcze zrobił najwięcej kilometrów - ponad 500- bo musiał po drodze " załatwić sprawy służbowe".
Jakby tego było mało to jeszcze pobłądził po drodze.
Pamiętacie jak zwracałem uwagę na największe w tym roku w Polsce manewry wojskowe " Anakonda"? No więc ten człowiek jadąc rowerem wziął w nich udział.
Ni mniej ni więcej pobłądził i jadąc terenami leśnymi " na skróty" wyjechał wprost na lotnisko na którym stacjonowały jednostki lotnicze biorące udział w tych manewrach. Dość szybko został otoczony żołnierzami z bronią i potraktowany jako potencjalny szpieg i ... zaaresztowany.
Po pertraktacjach i wyjaśnieniach został puszczony wolno ( po sprawdzeniu czy nie zrobił szpiegowskich zdjęć ) i rowerem wyjechał z lotniska pomiędzy stacjonującymi tam przeróżnymi samolotami i śmigłowcami do bramy głównej i dalej do Tczewa.
I to jest dopiero "bajka".
Po zakończeniu tej trzymającej w napięciu opowieści ruszyłem w głąb motelu w poszukiwaniu innych uczestników tej imprezy.
I co zobaczyłem?
Oj się mylicie.
To wcale nie scena podrywania w wykonaniu Jewtiego.To żmudne negocjacje co do ceny pobytu w motelu i wydłużenia doby motelowej z 24 godzin do 29 godz.
No może jednak obie rzeczy załatwiał za jednym zamachem.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 28 © siwobrody

A tym czasem reszta ekipy zmawia kolacje i bawi się świetnie.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 29 © siwobrody

A oto menu
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 30 © siwobrody

Dość niespodziewanie znalazłem się w gamie dań
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 31 © siwobrody

Nie wiem o co chodzi ale panie zaczęły się dziwnie uśmiechać na mój widok.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 32 © siwobrody

Wolałem się udać na dwór zanim ktoś zacznie mnie ........ konsumować.
A na zewnątrz dalsze atrakcje dzisiejszego dnia a właściwie wieczoru.
Małgosia "Rowerzystka" zorganizowała super spotkanie z członkami BS z okolic Tczewa przy grillu.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 33 © siwobrody

To była niespodziewana atrakcja i niezłe zaskoczenie.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 35 © siwobrody

Widok na imprezę , lampę i księżyc w pełni.
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 3 © siwobrody

Zbiorowe zdjęcie ( beze mnie )
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 36 © siwobrody

I ze mną
Żuławy Wkoło .Dzień pierwszy - dojazd do Tczewa 37 © siwobrody

I co się działo dalej , nie wiem bo poszedłem spać.
Dodam tylko że ekipa "tubylców" wręczyła ekipie ze Szczecina grube teczki folderów i katalogów dotyczących okolicznych terenów i poinformowała nas że przebywamy na terenie Kociewia a Żuławy są po drugiej stronie Wisły.
Choć tego nie jestem do końca pewien bo te piwa wypite w tak doborowym towarzystwie mogły spowodować że coś poplątałem.
A tak na marginesie dodam że jeżeli ktoś był tak wytrwały że dotarł do końca tej relacji to relacja z dnia następnego może nie będzie tak ekscytująca ale na pewno dłuższa i będzie zawierać więcej zdjęć.

Kategoria bez roweru, Szczecin na rowerach, żubrówka