Nareszcie wycieczka po mieście choć na dworze szaro buro i deszczyk czasami kropi.

Niedziela, 15 marca 2015 | dodano: 15.03.2015

Ciągle tylko praca i praca a w przerwach obowiązki domowe.
Na dzisiejszy dzień już wcześniej planowałem wyjazd do miasta i dla tego nie skorzystałem z innych propozycji.
Pierwszy etap to Muzeum Techniki i Komunikacji gdzie zbierali się uczestnicy "V rajdu zaślubin przez Dziwnów, Mrzeżyno do Kołobrzegu".
Pojawiło się sporo pojazdów z czasów II Wojny Światowej .
Pojazdy wojskowe z czasów II Wojny Światowej w muzeum
Pojazdy wojskowe z czasów II Wojny Światowej w muzeum © siwobrodyPojazdy wojskowe z czasów II Wojny Światowej - zbiórka do wyjazdu do Kołobrzegu
Pojazdy wojskowe z czasów II Wojny Światowej - zbiórka do wyjazdu do Kołobrzegu © siwobrodyRuszają  V rajdem zaślubin przez Dziwnów, Mrzeżyno do Kołobrzegu
Ruszają V rajdem zaślubin przez Dziwnów, Mrzeżyno do Kołobrzegu © siwobrodyPojazdy różnych armii
Pojazdy różnych armii © siwobrodyUczestnicy w strojach z epoki
Uczestnicy w strojach z epoki © siwobrodyBył i jeden motocykl - współczuję jezdy do Kołobrzegu w taka pogode
Był i jeden motocykl - współczuję jazdy do Kołobrzegu w taka pogodę © siwobrodyWnętrze jednego z pojazdów
Wnętrze jednego z pojazdów © siwobrodyEmblemat grupy rekonstrukcyjnej
Emblemat grupy rekonstrukcyjnej © siwobrodyNastępne maszyna gotowa do drogi
Następne maszyna gotowa do drogi © siwobrodyPojazd na tle Muzeum Techniki iKomunikacji
Pojazd na tle Muzeum Techniki i Komunikacji © siwobrodyGazik w pięknym stanie , jak spod igły
Gazik w pięknym stanie , jak spod igły © siwobrody
Odznaka na reflektorze gazika
Odznaka na reflektorze gazika © siwobrodyPamiątkowa naklejka z ubiegłorocznego rajdu
Pamiątkowa naklejka z ubiegłorocznego rajdu © siwobrody
Zdjęcie całej kawalkady z widokiem na muzeum
Zdjęcie całej kawalkady z widokiem na muzeum © siwobrodyByła telewizja  i
Była telewizja i © siwobrodyByło też radio
Było też radio © siwobrody
Po zrobieniu zdjęć , pooglądaniu pojazdów , obgadałem pewien temat i ruszyłem dalej.
Nad Rusałką z widokiem na pomnik Trzech Orłów
Nad Rusałką z widokiem na pomnik Trzech Orłów © siwobrody
Takich zdjęć zwierząt jak Tunia czy TandemYogi to ja nie robię ale skoro są kaczki chętne do pozowania to dla czego nie spróbować.Kaczuszki nad Rusałką
Kaczuszki nad Rusałką © siwobrody
Następny punkt dzisiejszej trasy to Jasne Błonia i krokusy Krokusowe pole na Jasnych Błoniach
Krokusowe pole na Jasnych Błoniach © siwobrody
Krokusy a wokół sporo biegaczy ,rowerzystów i spacerowiczów , choć pogoda niespecjalna © siwobrodyKrokusy w różnych odcieniach - fioletowe
Krokusy w różnych odcieniach - fioletowe © siwobrodyKrokusy w różnych odcieniach - białe
Krokusy w różnych odcieniach - białe © siwobrodyKrokusy w różnych odcieniach - żółte
Krokusy w różnych odcieniach - żółte © siwobrody
Krokusy w różnych odcieniach -
Krokusy w różnych odcieniach - © siwobrody
Będąc na błoniach zajechałem na kawę do CafeRower . Po  wzmocnieniu się kawą ruszyłem przez miasto w kierunku do Mostu Długiego.Przy samym zamku Książąt Pomorskich natrafiłem na tablicę która pokazuje że po naszej stronie Odry też jest szlak rowerowy , a nie tylko po niemieckiej.
Taką tablicę spotkałem obok zamku Książąt Pomorskich - czyli po Naszej stronie Odry też jest szlak © siwobrody
Można by powiedzieć "cudze chwalicie swego nie znacie" więc trzeba będzie sprawdzić ten Nasz szlak.
Dalej już ścieżkami rowerowymi do Mostu Długiego ( nawet w niedzielę widziałem ekipy budowlane) i jestem po drugiej stronie mostu na prawej stronie Odry. Tu zaczyna się oglądanie głównego celu dzisiejszej wycieczki czyli tereny wokół portu.
Najpierw Poczatek zwiedzania prawej strony Odry. Szczecińska opera
Początek zwiedzania prawej strony Odry. Szczecińska opera © siwobrody
Następnie poczułem cudowny zapach czekolady.
Po prawej stronie Odry - zapach czekolady z fabryki czekolady Gryf
Po prawej stronie Odry - zapach czekolady z fabryki czekolady Gryf © siwobrody
I dotarłem do samego nabrzeża .

Po prawej stronie Odry - widok na Zamek Książąt Pomorskich
Po prawej stronie Odry - widok na Zamek Książąt Pomorskich © siwobrody
Po prawej stronie Odry - widok na bulwar i bazylikę katedralną
Po prawej stronie Odry - widok na bulwar i bazylikę katedralną © siwobrody
Po prawej stronie Odry - wędkarzy było wielu
Po prawej stronie Odry - wędkarzy było wielu © siwobrody
Po prawej stronie Odry - widok na Wały Chrobrego z barką na Odrze
Po prawej stronie Odry - widok na Wały Chrobrego z barką na Odrze © siwobrody
Po prawej stronie Odry z widokiem na Urząd Wojewódzki i statki przy bulwarze
Po prawej stronie Odry z widokiem na Urząd Wojewódzki i statki przy bulwarze © siwobrody
Pogoda się zdecydowanie zepsuła , zaczął padać deszcz i zrobiło się zimno. Ale po nałożeniu następnej kurtki , przeciwdeszczowej , było już w porządku.
Po prawej stronie Odry - zaczął padać deszcz i zrobiło się chłodno
Po prawej stronie Odry - zaczął padać deszcz i zrobiło się chłodno © siwobrody
Po prawej stronie Odry widok biurowca przy samej Odrze
Po prawej stronie Odry widok biurowca przy samej Odrze © siwobrody
Po prawej stronie Odry - i dobrze ze takie duże szyby , można strzelić sobie fotkę © siwobrodyPo prawej stronie Odry - dojechałem do samej fabryki czekolady
Po prawej stronie Odry - dojechałem do samej fabryki czekolady © siwobrody
Kiedyś tu robiono nie tylko czekoladę ale cała masę rożnych czekoladowych smakołyków , dziś tylko czekoladę dla różnych wielkich koncernów . Ale cudowny zapach pozostał.
Trochę robi się późno więc czas się streszczać i nie chodzi o wycieczkę tylko o pisanie relacji. Jutro znowu do pracy a ja nawet nie jestem w połowie opisu.
Po prawej stronie Odry  - i dojechałem do bramy myśląc że to już port Szczecin-Świnoujście a tu
Po prawej stronie Odry - i dojechałem do bramy myśląc że to już port Szczecin-Świnoujście a tu © siwobrody
Gdy tak spoglądałem na tą mapkę do nadjeżdżającego pojazdu pod bramę wyszedł pan z ochrony. Podszedłem więc i zagadałem .
Rozmowa rozciągnęła się prawie do pół godziny i sympatyczny człowiek objaśnił mi rozkład nabrzeży i firm które się tu mieszczą.
Dowiedziałem się że do Starej Rzeźni będzie można dojechać przez Nabrzeże Starówka ale jeszcze nie teraz , dopiero po oficjalnym otwarciu . Na przyszły weekend będzie można zwiedzać Starą Rzeźnię bo odbędą się tam uroczystości i wjazd będzie bez ograniczeń.
A do portu , którego szukam , to jeszcze kawałek trzeba pojechać.

Po prawej stronie Odry - jest i Brama wjazdowa do portu
Po prawej stronie Odry - jest i Brama wjazdowa do portu © siwobrodyPo prawej stronie Odry - budynek dawnej straży portowej
Po prawej stronie Odry - budynek dawnej straży portowej © siwobrodyPo prawej stronie Odry - teraz to się inaczej nazywa
Po prawej stronie Odry - teraz to się inaczej nazywa © siwobrodyPo prawej stronie Odry - Budynki zarządu portu
Po prawej stronie Odry - Budynki zarządu portu © siwobrodyPo prawej stronie Odry - kotwica na budynku zarządu portu
Po prawej stronie Odry - kotwica na budynku zarządu portu © siwobrody
Po prawej stronie Odry - widok na tyły magazynów portowych
Po prawej stronie Odry - widok na tyły magazynów portowych © siwobrodyPo prawej stronie Odry - widok na port zza płotu
Po prawej stronie Odry - widok na port zza płotu © siwobrody
Po prawej stronie Odry - dalej drogi nie ma , bocznica kolejowa
Po prawej stronie Odry - dalej drogi nie ma , bocznica kolejowa © siwobrody
I tak zacząłem jeździć po różnych uliczkach , drogach i poznawać nowe tereny.
Po prawej stronie Odry - dziwny statek o którym wspominał lenek1971
Po prawej stronie Odry - dziwny statek o którym wspominał lenek1971 © siwobrody
Po prawej stronie Odry- Pseudo żaglowiec na trenie PRCiP
Po prawej stronie Odry- Pseudo żaglowiec na trenie PRCiP © siwobrody
Po prawej stronie Odry - i jest nazwa tego statku
Po prawej stronie Odry - i jest nazwa tego statku © siwobrody
Po prawej stronie Odry - widok na elewator
Po prawej stronie Odry - widok na elewator © siwobrody
Po prawej stronie Odry - w oddali widać coś na podobieństwo rzecznych statków parowych z IXX wieku © siwobrody
A to miejsce mnie zadziwiło.
Po prawej stronie Odry - a to ciekawostka , czyżby złomowisko rowerów?
Po prawej stronie Odry - a to ciekawostka , czyżby złomowisko rowerów? © siwobrody
Wokół żadnych budynków , żadnego zakładu pracy a pojazdy w tym ogrodzonym "parkingu" wyglądają dość ciekawie.
Ruszam dalej i fotografuję co mi wejdzie w kadr.
Po prawej stronie Odry - tu chyba powstanie spalarnia smieci
Po prawej stronie Odry - tu chyba powstanie spalarnia śmieci © siwobrody
Po prawej stronie Odry - ciekawe ujęcie na Wały Chrobrego z wodolotem na pierwszym planie © siwobrody
Gdy tak sobie jeżdżę i podziwiam okolicę , widzę starszego pana który jedzie rowerem z miejsca gdzie byłem wcześniej ale zawróciłem bo stały jakieś znaki zakazu wjazdu. I ten pan zajeżdża do wcześniej pokazanego "rowerowego parkingu" zostawia tam rower i dalej idzie pieszo. Zaciekawiony zagaduję człowieka i pytam się o ten skład rowerów. Okazuje się że na końcu drogi , którą nie wjechałem ze względu na zakaz, są ogródki działkowe . Użytkownicy tych ogródków  , żeby dostać się do nich od końcowego przystanku autobusu , zbudowali parking i rowerami jeżdżą od parkingu do ogródków jako że trasa ta jest dość długa. I tak tajemnica została odkryta.
Jadę dalej.

Po prawej stronie Odry - a to następna inwestycja w tym rejonie
Po prawej stronie Odry - a to następna inwestycja w tym rejonie © siwobrody
Uf , prawie koniec. Dobrze ze bateria w aparacie jest od dłuższego czasu pada ( i wcale nie zrobiłem tego specjalnie jak Tomek w jednej z ostatnich relacji) bo zdjęć już prawie koniec a jak nie ma zdjęć to niekoniecznie pamiętam gdzie byłem.
Powrót do Mostu Długiego i przeskok na drugą stronę poprzez bulwar Gdański na ul . Leona Heyki .

Po prawej stronie Odry - Widok z Kępy Parnickiej na budynek poczty
Po prawej stronie Odry - Widok z Kępy Parnickiej na budynek poczty © siwobrody
Po prawej stronie Odry - Widok z Kępy Parnickiej na Wyspę Przymoście i w oddali Dworzec Główny © siwobrody
Po prawej stronie Odry - Widok z Kępy Parnickiej na Czerwony ratusz
Po prawej stronie Odry - Widok z Kępy Parnickiej na Czerwony Ratusz © siwobrody
Powiem uczciwie że widoki na Szczecin z tej strony Odry są bardzo ciekawe.
Będę musiał tu jeszcze wrócić.
Teraz to już tylko przez "nową " starówkę , obok zamku,  na plac Orła Białego i al. Wyzwolenia do rodziców na obiad.
Powrót do domu przez błonia i rozmowa na różne tematy z właścicielem Cafe Rower .
Na przyszły tydzień zapowiada się cała masa imprez . Trzeba będzie się niestety ograniczyć do kilku bo wszystkiego się nie da zaliczyć.
Zaproszenie na Śniadanie przy Błoniach od Cafe Rower .