14 dzień RDP czyli Rowerem Do Pracy.

Czwartek, 12 marca 2015 | dodano: 13.03.2015

Ponownie dzień bez silnego  wiatru i zabawa w ściganie się ze światłami sygnalizacji miejskiej.
Czas dojazdu poniżej 35 minut.
Powrót spokojny bez ścigania i z przerwą na zakupy.
Po tych kilkunastu dniach jeżdżenia rowerem po mieście muszę powiedzieć ze generalnie nie jest źle. Zdecydowana większość kierowców samochodów zachowuje się bardzo miło i nawet jak zablokują mi przejazd na przejeździe dla rowerów to przepraszają za swoje gapiostwo . Mało kiedy spotykam przypadki gdy samochód wyprzedza mnie zbyt blisko .
Piesi gdy zapuszczą się na drogę dla rowerów , na widok rowerzystów schodzą na chodnik . Czasami niestety widuję rowerzystów którzy psują nam opinie i sami stwarzają nieprzyjemne sytuacje. Najczęściej to jazda i to szybka po chodnikach , całkowity brak oświetlenia lub   jazda z lampkami które widać tak naprawdę na 10 metrów ( baterie niestety trzeba wymieniać) .
Jeszcze daleko do ideału ale widać zmiany w mentalności ludzi .
Niestety potrzeba czasu i edukacji żebyśmy bezpiecznie i z wzajemną tolerancją egzystowali na miejskich ulicach .
I najważniejsze zamiast pouczać innych zacznijmy od siebie.